2013. 10. 10.

1. fejezet


Bál

Mikor kicsi voltam mindig azt képzeltem, hogy a bálnál izgalmasabb dolog nincsen ebben a világban. A szüleim beszámolója alapján mindig remekül szórakoztak, de ennek ellenére engem sosem vittek el, mert szerintük én még túl kicsi voltam a bálokhoz. Tizennégy évesen vittek el egy bálra. Izgatottan vártam már azt a napot és mikor végre odáig kerültem hatalmasat csalódtam. Rá kellett jönnöm, hogy a bál nem olyan izgalmas, mint én azt képzeltem. Mindig abban reménykedtem, hogy szerzek rengeteg barátot és jókat fogok szórakozni, de hatalmasat tévedtem. Nem értem, hogy a szüleim mit élveznek ezekben annyira. Ezek az emberek csak azért járnak bálokra, hogy a legfrissebb pletykákat hallják, és nem azért mert barátkozni akarnának. Most is egy ilyen bálon ülök. Mióta apámék bevezettek ebbe a dologba egy ahol sem tudtam kihúzni magamat éppen ezért már meg sem próbálom. Nagyon jól tudom, hogy úgy is az lesz, amit ők akarnak és ez ellen nem tudok mit csinálni. Már megszoktam tőlük.
- Kate – hallom meg magam mellett apám hangját. Mintha bosszús lenne, de nem foglalkozom vele. Mostanában mindig ilyen.
- Tessék apa? – fordultam felé kíváncsiságot tettetve. Semmi kedvem nem volt most hallgatni a kioktatását. Alig várom már, hogy vége legyen ennek az estének. Nehéz lenne még apámat is elviselni.
- Miért vagy ilyen udvariatlan a vendégeinkkel? Most jött oda Mrs Smith, hogy nem figyeltél oda arra, amit mondott. Ez nagyon neveletlenség – gondolhattam volna, hogy az a vén banya ment árulkodni apámnak. Ki más? Lefogadom arra is ő kérte meg, hogy jöjjön ide hozzám és alaposan mossa meg a fejemet. Ki nem állhatom azt a nőt. Miért kéne elviselnem az idióta történeteit?
- Egyszerűen csak nem érdekelt, amit mondott – nagyon jól tudtam, hogy ezért még később kapok, de most ez sem érdekelt. Fáradt vagyok és semmi kedvem apám szent beszédét végig hallgatni.
- Akkor is az illem arról szól, hogy meghallgasd, amit mond. Senkit sem érdekel az, hogy te mit akarsz.
- Észrevettem – súgtam halkan, de ahogy apám rám nézett tudtam, hogy hallotta, de már nem volt ideje válaszolni, mert egy fiatal férfi lépett oda mellénk.
- Jó estét Mr Andersen. – köszönt illedelmesen apámnak – Jó estét Miss Andersen – biccentett felém. Miután viszonoztuk a köszönését alaposabban megvizsgáltam. Haja világos szőke, szeme világoszöld. Nem lehet sokkal idősebb nálam, talán húsz esztendős. Ha jobban megnézem egészen jó képű, és ahogy elnéztem ismeri apámat.
- Kislányom, hadd mutassam be neked Alexet. Egyetemen másod éves. Most a nyári szünetet itthon tölti. – volt valami apám hangjában, ami arra késztetett, hogy máris ne kedveljem ezt a férfit.
- Nagyon örülök, hogy megismerhetem – nyújtotta felém szép férfias kezét. Vonakodva bár, de elfogadtam. Nem akartam bunkó lenni apám társaságában. Még a végén ezt is felróhatja nekem.
- Én is – válaszoltam csak az udvariasság kedvéért.
- Akkor én magatokra is hagylak – ebben a pillanatban esett le, hogy mi volt apa szándéka. Nem lehet véletlen, hogy amint ez a srác felbukkant ő lelép. Miért kell minden sráccal összeboronálnia? Nem képes elhinni, hogy egyedül is tudok választani magamnak partnert. Alex és én néma csendben álltunk egymás mellett, míg végül megszólalt.
- Nem táncolunk? – kérdezte mikor megszólalt egy szám, amit én nem ismertem. Mivel nem tudtam, hogyan menthetném ki magamat ezért csak bólintottam. Megfogta a kezemet és a táncparkettre vezetett. Olyan erősen szorított, hogy azt hittem ott helyben megfulladok, de nem szóltam semmit. Alig vártam már, hogy vége legyen ennek a számnak és kibontakozhassak az öleléséből, de nagy sajnálatomra mikor véget ért a szám nem engedett utamra. Ez így ment 5 számon keresztül.
- Nem iszunk valamit? – kérdeztem gyorsan mielőtt még elkezdődhetne még egy szám. Nem akartam vele táncolni, mert a végén még kilapít, olyan erősen szorít.
- De. Ez jó ötlet – megfogta a kezemet és az ital pulthoz vezetett. A kezembe nyomott egy pezsgőt és felemelte a poharát egy koccintásra. Nem nagyon értettem minden kéne koccintani, de azért én is felemeltem a poharam. Hamarabb szabadulok. Ittam egy kortyot a poharamból és ekkor vettem észre apát, aki a terem túlsó végéről minket figyelt. Egészen biztos vagyok benne, hogy megbeszélték az este folyamán egy percet sem fog mellőlem tágítani. Csak abban nem vagyok biztos, hogy, a miatt, mert nem akarja, hogy megint kellemetlen helyzetbe hozzam, vagy, a miatt, mert azt akarja, legyen végre nekem is egy udvarlóm. Az volt a gyanúm, hogy az utóbbi miatt. Már többször is célzott rá, ideje elkezdenem randizni, de azt mindig kiemelte csak olyan fiúval, akit ő is jóvá hagy. Komolyan hol élünk? A középkorban? Ott csinálták ezt. Azt hiszem apám és anyám lemaradt annál a résznél mikor már a nők is egyenjogú partnereknek lettek nyilvánítva. Ez azt jeleni, hogy maga választ párt, de úgy látszik erről ők nem értesültek, sajnos. Legalább két pohár pezsgőt megittam mikor Alex megfogta a kezemet és ismét a táncparkettre húzott. Éreztem a fejemben egy kis bódulatot, amit a pezsgő okozott, mert nem igazán vagyok hozzá szokva, de most ezzel sem foglalkoztam. Legalább el tudok egy kicsit lazulni, ha más miatt nem akkor legalább túl fogom élni az estét a pezsgőnek köszönhetően. Már az sem zavart, hogy Alex olyan szorosan húzott magához.
- Ki megyünk a friss levegőre? – hajolt oda a fülemhez. kicsit haboztam, de utána jobban belegondoltam és arra jutottam, hogy igazán jól esne most a friss levegő. Egész este ebbe a teremben voltam és itt nem igazán van már levegő.
- Persze, menjünk – súgtam vissza. Megint megfogta a kezemet és kivezetett a helyiségből. A kertben jó nagy levegőt beszippantottam, majd ki. Nagyon jó volt végre a szabadban lenni.
- Látom, jól érzed magad. – teljesen elfelejtettem, hogy nem vagyok egyedül.
- Csak ha kint vagyok – válaszoltam végül. A pezsgő még mindig lüktetett a fejemben ezért féltem nehogy olyat mondjak, amiből esetleg később károm lehetne.
- Veszem észre. Mi lenne, ha egy kicsit élvezetesebbé tennénk ezt a sétát? – érdeklődve fordultam felé. Mit akar ezzel mondani?
- Mire célzol? – kérdeztem meg végül. Erre a kérdésre széles mosolyra húzódott a szája. Mire gondolhat?
- Szerinted mire? – ezzel végigmért. Még a vér is meghűlt az ereimben. Mit képzel ez magáról? Ami a kezembe olt pezsgőt az őszeset az udvarlóm fejére borítottam.
- Én erre – vetettem oda foghegyről, de mielőtt még sarkon fordulhattam volna megragadta a csuklómat és visszarántott.